Monday, November 28, 2011

Ultras Malaya '07 Positif Terima Kekalahan.




Ultras Malaya since 2007.

KESETIAAN Ultras Malaya (UM) tidak perlu diperkenalkan lagi, apabila sentiasa berdiri teguh bersama barisan pasukan negara untuk menyatakan sokongan yang tidak berbelah bahagi di samping menyuntik motivasi pemain supaya berusaha mencapai kemenangan.

Kekalahan skuad Harimau Muda ke atas Bahrain 3-2 semalam, bukanlah penamat sokongan Ultras terhadap skuad negara kerana anak-anak didik Ong Kim Swee telah melakukan yang terbaik dalam perlawanan tersebut.

Wakil Ultras, Arif Billah Idris berkata, tercalon dalam peringkat kumpulan juga sudah cukup baik untuk membuktikan skuad bola sepak negara kini sudah berubah dan mampu melangkah lebih jauh.

“Kami terima kekalahan ini secara positif kerana percaya skuad negara mampu melangkah lebih jauh sekiranya peluang akan datang dimanfaatkan sepenuhnya.

“Kami akan terus menyokong skuad negara dan momentum ini akan diteruskan kerana jatuh bangun bola sepak bukan hanya terletak di bahu pemain, tetapi peminat juga harus memikul tanggungjawab itu biarpun pelbagai rintangan dan halangan perlu ditempuh.

“Kami di UM bertekad terus menyatakan sokongan padu pada Harimau Muda dan berkongsi setiap detik tidak kira detik indah, mahupun pahit kerana Malaysia tanah tumpah darah kami,” katanya.

Kehadiran Ultras di stadium sering mencuri perhatian penonton yang sering terjentik untuk turut serta dalam sorakan sokongan yang dilaungkan secara beramai-ramai itu.

Ditulis oleh : Wartawan Sinar Harian
Sumber : Sinar Harian Online - Arena Bolasepak | Harimau Malaya

No comments:

Post a Comment