Saturday, November 26, 2011

Pengorbanan Nazmi Berbaloi.




Aksi Nazmi ketika menentang Syria.

TERPAKSA menangguhkan peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) yang sepatutnya diduduki 14 November lalu, Muhd Nazmi Faiz Mansor berjaya membuktikan pengorbanan itu berbaloi.

Berjaya mempertahankan misi membawa kembali pingat emas Sukan Sea Laos, 2009 bersama rakan sepasu-kan di Sukan Sea Indonesia lalu, pemain paling muda dalam skuad Olimpik negara itu membuktikan keputusan itu tepat.

Bapanya, Mansor Mustafa berkata, walaupun Nazmi mengambil keputusan menangguhkan peperiksaan SPM yang dianggap sebagai penentu masa depan, namun mereka sekeluarga tetap berbangga dengan pencapaiannya dalam sukan bola sepak.

“Kami tidak pernah menghalang minat dan impiannya untuk berada dalam arena sukan bola sepak, terutama bergelar wakil negara.

"Namun dalam masa yang sama, kami tetap berharap Nazmi turut cemerlang dalam pelajaran,” katanya yang turut menyifatkan Nazmi seorang anak yang pendiam.

Lebih suka menyerahkan urusan latihan dan pelajaran kepada guru Sekolah Sukan Bukit Jalil (SSBJ ) untuk membantu pemain jersi nombor 21 itu, Mansor percaya, mereka individu yang paling layak mengatur jadual harian pelajar.

Ditulis oleh : Norashikin Leman
Sumber : Sinar Harian Online - Arena Bolasepak | Harimau Malaya

No comments:

Post a Comment