Tuesday, November 22, 2011

Safiq Rahim Akan Berlepas Ke Cardiff Esok.




Safiq Rahim Kapten Harimau Malaya.

KUALA LUMPUR - Kapten skuad bola sepak kebangsaan, Safiq Rahim akan berlepas ke Cardiff esok untuk menjalani ujian percubaan selama tiga minggu dengan kelab Cardiff City.

"Ia adalah peluang yang ditunggu-tunggu. Ini adalah peluang terbaik saya untuk menunjukkan skil bola sepak saya. Saya tahu ia adalah sukar tetapi tiada apa yang mustahil.

"Sudah sampai masanya bagi kita untuk menunjukkan Malaysia juga mempunyai ramai pemain bola sepak yang berbakat," kata pemain tengah Selangor berusia 24 tahun itu dalam satu kenyataan yang dikeluarkan oleh Kelab Cardiff City 1Malaysia hari ini.

Safiq, yang merupakan kapten pasukan Malaysia ketika menentang  Arsenal dan Liverpool, berkata apa jua keputusannya, beliau berharap dapat mempelajari sesuatu daripada perlawanan ujian percubaan di Cardiff itu nanti dan meningkatkan prestasi permainannya ke tahap lebih tinggi.

"Sudah pasti impian saya adalah menjadi pemain pertama Malaysia beraksi di England," kata pemain itu yang menyumbat gol hasil sepakan percuma ketika menentang pasukan gergasi Liga Perdana Inggeris Liverpool apabila Malaysia tewas 3-6 dalam perlawanan persabahatan di Stadium Nasional Bukit Jalil pada Julai lalu.

Penyerang negara Safee Sali, yang kini bermain dengan pasukan Liga Super Indonesia, Pelita Jaya menjalani latihan ujian percubaan dua minggu pada September lalu dengan Cardiff City yang dimiliki ahli perniagaan Malaysia, Datuk Chan Tien Ghee.   

"Kami gembira dapat bersama Safiq di Cardiff selama tiga minggu. Dia akan dijaga dengan baik dan akan diberi peluang untuk menjalani latihan dengan pasukan pertama," kata Chan.

Beliau yang yakin Safiq akan memberi persembahan terbaik, ahli perniagaan itu berkata: "Beliau akan dinilai sendiri oleh Malky Mackay (pengurus Cardiff City) dan kami akan mendapatkan penilaiannya daripada Mackay."

Foto oleh : Bernama
Sumber : Sinar Harian Online - Sukan
Credit to : Sinar Harian

No comments:

Post a Comment