Tuesday, November 15, 2011

Tewaskan Indonesia...!!!




Aksi Kapten pasukan negara, Baddrol bakhtiar ketika menjaringkan gol pertama
negara ketika menentang Thailand minggu lalu di Stadium Gelora Bung Karno.

SEMANGAT kapten skuad bola sepak negara, Baddrol Bakhtiar berkobar-kobar ketika ini dan mesej kepada setiap rakan sepasukan adalah turun ke gelanggang dan menewaskan tuan rumah, Indonesia dalam saingan terakhir Kumpulan A, Khamis ini.

“Tumpuan utama kami ialah menewaskan Indonesia di hadapan penyokong nanti,” kata pemain Kedah itu yang jelas tidak mempedulikan provokasi penyokong tempatan sejak perlawanan pertama menentang Singapura 9 November lalu.

“Sejak menentang Kemboja lagi, kami diejek sebaik mendapat bola tetapi saya dan rakan-rakan menjadikan itu sebagai motivasi bertindak lebih bersemangat mencari kemenangan. Saya anggap ia sebagai sokongan kepada kami. 

“Pada tiga perlawanan lalu, kami seakan-akan bermain di Singapura, Thailand dan kemudian Kemboja walaupun semuanya berlangsung di Gelora Bung Karno apabila penyokong tempatan memberi sokongan padu kepada lawan kami. 

“Namun ia sedikitpun tidak melunturkan semangat kami terus memburu kemenangan. Walaupun sekadar perlu seri pada perlawanan terakhir peringkat kumpulan, kami akan berusaha menamatkannya dengan kemenangan.” 

Baddrol yang turut membarisi skuad bawah 23 kendalian Datuk K Rajagobal dua tahun lalu di Laos kini menjadi taruhan Ong Kim Swee untuk memimpin rakan sepasukan melakar gemilang pada edisi kali ini. 

Dia yang menjadi tonggak utama skuad kendalian Kim Swee sudah meledak dua gol selepas tiga perlawanan, menjadikan lima gol sudah dijaringkan pemain itu sepanjang mewakili negara dalam temasya Sukan SEA. 

“Saya yakin kemampuan pasukan ini...percayalah,” kata Baddrol. 

Sumber : Berita Harian Online - Sukan

No comments:

Post a Comment