Wednesday, November 30, 2011

Nazmi Bintang Dalam Pembikinan.




Nazmi Faiz meraikan jaringanya bersama Fandhi Othman.

NAMA penyerang Harimau Muda B, Muhamad Nazmi Faiz Mansor sebelum ini mungkin tidak dikenali ramai dan langsung tidak diberi perhatian oleh peminat serta media tempatan.

Namun, pentas Sukan Sea Jakarta yang berakhir baru-baru ini mengubah skrip pemain kelahiran Kuala Lumpur yang baru berusia 17 tahun itu.

Nazmi yang masih menuntut di Sekolah Sukan Bukit Jalil (SSBJ), mendapat kepercayaan jurulatih skuad Olimpik, Ong Kim Swee apabila menyenaraikannya pada aksi berdepan Syria dan Bahrain dalam pusingan Kelayakan Sukan Olimpik London 2012, baru-baru ini.

Dia membalas kepercayaan diberikan Kim Swee selepas muncul penjaring termuda negara dalam kejohanan berkenaan dengan meledak salah satu gol ketika Malaysia kalah 2-3 di ta­ngan Bahrain, Ahad lalu.

Kini, dengan usianya yang masih muda, tidak keterlaluan me­nganggap Nazmi sebagai permata berharga sukan bola sepak tanah air.

Barangkali, Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM), boleh menghantar Nazmi berlatih di kelab luar negara bagi menimba pengalaman kerana prestasi semasa dipamerkan beliau cukup memberangsangkan.

Ditulis oleh : Mohd Fahmi Bin Ismail
Sumber : Sinar Harian Online - Arena Bolasepak | Harimau Malaya

1 comment:

  1. berak kau penyerang. dia pemain tengah lah. kayu betul.

    ReplyDelete