Tuesday, February 14, 2012

Apex Janji Tak Bolos.





Khairul Fahmi Che Mat.


KOTA BHARU – Penjaga gol utama, Khairul Fahmi Che Mat berjanji mahu memastikan gawang golnya tidak dibolosi ketika Kelantan bertemu musuh tradisinya, Selangor di Stadium Nasional Bukit Jalil malam ini.

Khairul Fahmi atau dikenali Apex tidak melepaskan sebarang gol sepanjang aksi 270 minit dalam tiga perlawanan lalu. Namun beliau gagal mempertahankan rekod tersebut, apabila gawang golnya bolos menerusi jaringan Abdul Manaf Mamat pada masa tambahan ketika The Red Warriors menewaskan Terengganu 2-1 di Kota Bharu Sabtu lalu.

“Saya tahu pertemuan menentang Selangor sememangnya menjanjikan aksi sengit bagi kedua-dua pasukan dan saya sudah bersedia 100 peratus untuk memastikan pintu gol Kelantan tidak dibolosi malam ini,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian semalam.

“Namun semua itu tidak dapat dilakukan sekiranya tanpa bantuan daripada rakan sepasukan yang lain. Jadi saya berharap rakan sepasukan terutamanya dibenteng pertahanan bekerja keras mengekang asakan pemain Selangor.

Penjaga gol utama kebangsaan berusia 23 tahun itu berkata, pasukan yang terkenal dengan jolokan Red Giants itu sudah pasti mahu bangkit daripada terus mempamerkan aksi hambar dan berazam menjadikan Kelantan sebagai mangsanya dalam pertemuan ini.

“Kita tahu Selangor dikalahkan oleh PKNS FC 2-0 dalam pertemuan terakhir tempohari. Sudah pasti mereka tidak mahu kecundang lagi dan kita kena berhati-hati serta tidak terperangkap dengan percaturan taktikal pasukan mereka.

“Kita tidak ada pilihan selain perlu menewaskan Selangor malam ini andai mahu terus mengukuhkan kedudukan di persada liga. Kita tidak boleh tercicir mata kerana dua pencabar terdekat iaitu Perak dan Terengganu sentiasa memberi tekanan kepada kita,” katanya.

Pada masa sama, Apex turut melaungkan keazaman untuk memberikan fokus sepenuhnya ketika turun beraksi malam ini meskipun dihimpit pelbagai kontroversi termasuk terbaru insiden simbahan cat hitam di pejabatnya, Khairul Fahmi Resources (KFR) Sdn Bhd di Jalan Sri Cemerlang, dekat sini semalam.

“Sama ada gosip atau apa-apa fitnah yang dilemparkan selama ini, semuanya saya tolak ke tepi. Semua perkara itu tidak ada dalam minda saya setiap kali beraksi di atas padang. Saya hanya mahu fokus mengenai kerjaya saya selaku penjaga gol Kelantan.

“Mengenai insiden simbahan cat hitam itu, saya sudah membuat laporan polis. Jadi saya serahkan kepada pihak berkuasa untuk menjalankan siasatan lanjut,” katanya.

Foto oleh : Shazli @ Dunia Warriors
Ditulis oleh : Wartawan Sinar Harian
Sumber : Sinar Harian Online - Arena Bolasepak | Liga Malaysia

No comments:

Post a Comment