Tuesday, January 31, 2012

TRW Uji Harimau Malaya.





Setiausaha Agung dan juga Pengurus pasukan Kelantan,
Tn. Haji Azman Ibrahim.


PENDAHULU Liga Super, Kelantan akan menguji kehebatan skuad senior kebangsaan dalam satu perlawanan persahabatan di Stadium Nasional Bukit Jalil, malam esok.

Setiausaha Agung Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa), Azman Ibrahim berkata, dalam perlawanan tersebut The Red Warriors berkesempatan menguji seorang pemain import dari Nigeria yang beraksi di posisi pertahanan.

“Ini merupakan peluang terbaik kami menguji bekas pemain pertahanan kebangsaan Nigeria, Obinna Nwaneri yang beraksi di posisi pertahanan tengah. Jika Nwaneri beraksi cemerlang, berkemungkinan dia akan mengikat kontrak bersama Kelantan,” katanya.

Pada masa sama beliau berkata, pihaknya masih mempunyai masa dua minggu sebelum tarikh tutup pendaftaran pemain import pada 13 Februari ini, bagi mengenal pasti pemain import yang sesuai untuk beraksi bersama Kelantan.

“Jadi kami berharap dapat melakukan pemilihan pemain import baru dengan lebih teliti sebelum mendaftarkannya dengan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) tidak lama lagi,” katanya.

Azman yang juga pengurus pasukan berkata, selain bertemu skuad senior kebangsaan, Kelantan turut menguji kelab Balistier Khalsa FC dari Singapura dalam satu perlawanan persahabatan yang akan berlangsung di Kota Bharu, pada 4 Februari ini.

Skuad senior kebangsaan yang dibimbing Datuk K Rajagobal, kini menjalani latihan bagi menghadapi dua perlawanan persahabatan bertaraf antarabangsa bertemu Arab Saudi dan Filipina tidak lama lagi.

Sementara itu, tiket perlawanan Kelantan menentang skuad senior kebangsaan berharga RM10 (terbuka) dan RM20 (grandstand) akan mula dijual jam 5 petang pada hari perlawanan.

Ditulis oleh : Mazram Idzam Ridzal Mahmud
Sumber : Sinar Harian Online - Arena Bolesepak | Liga Malaysia

No comments:

Post a Comment