Wednesday, January 18, 2012

Kelantan Ekori T-Team.





Aksi Norshahrul setelah menjaringkan gol kemenangan Kelantan.

Juara Liga Super 2011, Kelantan berjaya menumpaskan Johor FC 2 – 1 dalam perlawanan ketiga saingan Liga Super 2012 di Stadium Sultan Mohamad Ke-IV, Kota Bharu semalam. Gol – gol Kelantan dijaringkan oleh Indraputra Mahayuddin dan penyerang sensasi Kelantan iaitu Norshahrul Idlan Talaha.

Dengan kemenangan itu, Kelantan melonjak satu anak tangga ke tangga kedua carta Liga Super 2012 mengekori rapat pasukan T-Team dengan berkongsi 7 mata hasil dari 2 menang dan 1 seri dengan kelebihan jaringan memihak kepada T-Team.

Setelah tiga perlawanan Liga Super 2012 berlalu, hanya pasukan Kelantan dan T-Team masih belum mengalami kekalahan kalah dalam saingan ini. Sementara itu, T-Team adalah merupakan pasukan tunggal yang yang memegang rekod tanpa bolos setakat tiga perlawanan.

Setakat ini, Norshahrul Idlan Talaha mendahului senarai penjaring terbanyak bagi pasukan Kelantan dengan 2 gol sementara pemain import Muhammed Ghaddar, Indraputra Mahayuddin & kapten pasukan, Muhd Badhri Radzi masing – masing dengan 1 gol. 

Bagi catatan bolos pula, penjaga gol Kebangsaan, Khairul Fahmi Che Mat telah mencatat bolos sebanyak 2 gol dalam dua perlawanan manakala penjaga gol muda Kelantan, Syazwan Yusoff  mencatat bolos 1 gol dalam satu perlawanan. Jaringan terkumpul pasukan Kelantan setakat ini ialah 5 gol dan bolos 3 gol.

Foto : Shazli Shamsuddin Photography
Ditulis oleh : Nick Hafiz

No comments:

Post a Comment