Thursday, January 26, 2012

Kelantan, Terengganu, Perak Enggan Tergelincir.





Pemain Kelantan, Mohammed Ghaddar meraikan gol jaringan beliau keatas pasukan Singapura Lion XII
dalam perlawanan Liga Super di Stadium Jalan Besar.


KUALA LUMPUR - Tiga pasukan teratas Liga Super 2012 ketika ini, Kelantan, Terengganu dan Perak tidak mahu tercicir mata dalam usaha untuk mengekalkan kedudukan mereka dipuncak liga pada perlawanan Liga Super.

Kelantan yang kini masih gah dengan rekad tanpa kalah, memiliki peluang untuk mengekalkan rekod itu pada pertemuan menentang Kuala LUmpur di Stadium Sultan Muhammad ke-IV , Kota Bharu.

Selepas menundukkan Kedah, anak buah Peter Butler tampak semakin ghairah untuk mencari kemenangan dengan jentera serangan yang diterajui penyerang sensasi negara, Norshahrul Idlan Talaha semakin berbisa dibantu pemain import dari Lubnan, Mohammed Ghaddar.

Namun, masih menjadi masalah kepada Peter James Butler untuk mencari penyelesaian kepada barisan pertahanan yang sudah melepaskan tiga gol dalam empat perlawanan Liga Super 2012.

Sementara itu, Terengganu yang dibezakan dengan satu mata dengan Kelantan kembali mendapat rentak kemenangan selepas memulakan liga dengan kekalahanan kepada Perak. Namun titik kebangkitan anak buah Mat Zan Mat Aris bermula ketika menundukkan Felda United 3-0 di Kuala Terengganu.

Skuad Peteh kini semakin lengkap dengan pertahanan yang mantap, jentera tengah yang kretif serta serangan semakin tajam. Jadi, tiada apa yang perlu dirisaukan Mat Zan pada pertemuan dengan Singapura di Jalan Besar nanti.

Perak yang baru melonjak ditangga ketiga Liga Super, pastinya tidak mahu skrip musim lalu berulang apabila persaingan terjejas dengan prestasi pemain, yang memaksa skuad itu menamatkan saingan ditangga keenam.

Berkongsi sembilan mata dengan Terengganu, jurulatihnya, Norizan Bakar miliki percaturan sendiri dalam pertemuan menentang Felda United, dengan penyerang Akmar Rizal ditagih untuk terus meledakkan gol.

Foto : Arep Kulal
Sumber : Arena.my

No comments:

Post a Comment