Tuesday, December 13, 2011

TRW Mampu Capai Sasaran - Kelate.Net.





Kelan Penyokong Siber Bola Sepak Kelantan.


KELAB penyokong siber bola sepak Kelantan, Kelate.Net yakin skuad The Red Warriors (TRW) mampu mencapai sasaran empat piala yang dipertandingkan dalam Liga Malaysia, musim depan.

Presidennya, Khairi Yazid berkata, walaupun tampak mustahil, namun beliau percaya skuad yang kini dikendalikan Peter Butler itu mampu menterjemahkan hasrat tersebut berdasarkan persiapan mantap pasukan berkenaan.

“Kami yakin gandingan barisan pemain sedia ada dan pemain import mampu merealisasikan sasaran itu,” katanya.

Dalam perkembangan lain, Khairi berharap Kelantan mengadakan lebih banyak perlawanan kompetitif menentang kelab luar negara dalam usaha memantapkan pasukan itu menjelang Kejohanan Piala Konfederasi Bola Sepak Asia (AFC) yang disertainya Mac tahun hadapan.

Katanya, ia bukan sahaja mampu meningkatkan mutu permainan, malah sebagai satu cara memperkenalkan negara ini di peringkat lebih tinggi.

Dalam Kejohanan Piala AFC, Kelantan diundi dalam Kumpulan H bersama Ayeyawady United (Myanmar), Arema Malang (Indonesia) dan Navibank Saigon (Vietnam).

Manakala satu lagi wakil negara, Terengganu diundi dalam Kumpulan F bersama Kitchee United (Hong Kong), Song Lam Nghe An (Vietnam) dan Tampines Rovers (Singapura).

Ditulis oleh : Iqlil Dhania Mohamad
Sumber : Sinar Harian Online - Arena Bolasepak | Liga Malaysia

1 comment: