Friday, December 9, 2011

Persebaya FC Uji Kehebatan Kelantan.





Persebaya FC.


JUARA Liga Super musim ini, Kelantan akan mengadakan perlawanan persahabatan menentang kelab Liga Prima Indonesia, Persebaya FC, bagi merebut trofi Yayasan Persahabatan Malaysia-Indonesia (Permai) di Kota Baharu, Kelantan, pada 23 Disember ini.

Presiden Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA) merangkap Setiausaha Agung Permai, Tan Sri Annuar Musa (gambar) berkata, perlawanan itu yang diadakan secara timbal balik akan diadakan di Surabaya, Indonesia pada 28 Disember pula.

“Berikutan itu, perlawanan (persahabatan) antara The Red Warriors menentang Kuala Lumpur akan diubah ke 25 Disember,” katanya.

Perlawanan itu adalah persediaan awal skuad Kijang untuk menghadapi saingan Liga Super musim depan termasuk perlawanan merebut Piala Sumbangsih menentang juara Piala Malaysia, Negeri Sembilan di Stadium Sultan Mohamad Ke-IV pada 7 Januari.

Annuar berkata, perlawanan itu anjuran bersama Liga Prima Indonesia dan Malaysia Super League (MSL) serta dipersetujui Persatuan Sepak Bola Seluruh Indonesia (PSSI) dan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM).

“Perlawanan itu akan disiarkan stesen televisyen di Indonesia manakala Permai akan berunding dengan stesen televisyen berbayar, Astro untuk disiarkan di Malaysia,” katanya.

Ditulis oleh : Wartawan Harian Metro
Sumber : myMetro Online - Arena Sukan

No comments:

Post a Comment