Monday, October 10, 2011

Debaran Kian Terasa.




"Misi Mencari Sebuah Kehormatan"

Bahang saingan suku akhir pertama Piala Malaysia 2011 malam ini di antara Kelantan dan Terengganu di Stadium Sultan Ismail Nasirudin Shah, Kuala Terengganu sudah pasti mendebarkan para peminat & penyokong kedua – dua pasukan. Apakan tidaknya, perlawanan ini menemukan antara Juara Piala FA 2011 & Juara Liga Super 2011 dan boleh diibaratkan sebagai ulangan perlawanan akhir Piala FA tempohari di Stadium Nasional Bukit Jalil, Kuala Lumpur.

Sudah pastinya dendam yang membara buat pasukan Kelantan untuk menebus kekalahan di pentas final tempohari menjadi penyuntik semangat untuk membenam cabaran sang penyu sekaligus membawa bekalan selesa ke Kota Bharu nanti. Bagi sang penyu pula, kekalahan 0 - 3 kepada Kelantan di hadapan penyokong sendiri Julai lalu di Kuala Terengganu sudah pasti menjadi tonik buat mereka untuk kembali membalas dendam.

Kedua – dua pasukan dari pantai timur ini mempunyai misi masing – masing untuk dicapai dalam perlawanan penting malam ini. Saingan sengit juga bakal mendebarkan para penyokong masing – masing mengimpikan pasukan mereka layak ke peringkat separuh akhir. Apa – apapun kepada kedua – dua penyokong, sokonglah pasukan anda dengan bijak dan penuh dengan semagat kesukanan yang tinggi.

Bagi penulis, perlawanan pada malam ini sudah pastinya menjadi pengalaman berharga apabila akan berkunjung ke stadium keramat sang penyu yang sudah pastinya dikawal ketat oleh “The White Troopers”. Mampukah The Red Warriors menewaskan The White Troopers, sama – sama kita nantikan malam ini. Sokong Bia Bijok, Napok Bijok, Betindok Bijok, Main Bijok, Bijok Sokmo...Gomo Kelate Gomo...!!!


Ultras Kelantan - The Red Mania.

Berjuanglah...!!! Pahlawanku...!!!
Satukanlah Tekad Semangatmu...
Kami Rela...
Korban Nyawa...
Demi Daulat Negeri Tercinta....

Foto : Wawan Faiz
Graphic Wallpaper : Ultras Kelantan - The Red Mania
Ditulis Oleh : Nick Hafiz

1 comment:

  1. tak debar pun. Kalu kaloh pon relax jah, tak dok gapo.

    ReplyDelete