Saturday, October 8, 2011

Songkhla FC Tundukkan Kelantan.



Chikondi Mpulula.

Jaringan awal dari pemain berstatus import dari Malawi, Chikondi Mpulula pada saat ke 29 perlawanan bukan 1 jaminan untuk menundukkan Songkhla FC apabila skuad kendalian bekas pemain Kelantan, Worawoot T. Srimaka bangkit pada babak kedua untuk memastikan kemenangan selesa.3-1 di Stadium Sultan Mohamed ke IV malam tadi. 


Pada babak pertama perlawanan, pasukan Kelantan dilihat banyak mengasak pihak lawan apabila 2 orang penyerang import Kelantan, Chikondi Mpulula dan Denny Antwi dilihat banyak menguji barisan pertahanan Songkhla FC, namun gagal menyudahkannya beberapa peluang yang terhidang.

Bahagian pertahanan pasukan kelantan dilihat agak kebal kerana setiap asakan berjaya disekat oleh Kapten pasukan Kelantan, Rizal Fahmi yang bergandingan dengan pertahanan import tinggi lampai, Jocip Bonacin dari Crotia. Jocip kerap kali berjaya mematahkan serangan balas yang dilancarkan oleh Songkhla FC.

Di bahagian tengah pasukan Kelantan, pemain import dari Ghana, Emmanuel Okine tampak selesa dengan posisi beliau apabila berjaya mengawal jentera tengah pasukan Kelantan dengan efektif dan banyak membuat hantaran – hantaran tepat kepada Chikondi Mpulula dan Denny Antwi di barisan hadapan.

Kesebelasan utama pasukan Kelantan semalam.

Kombinasi Danial Fadzly Abdullah dengan pemain import, Denny Antwi dilihat agak serasi walaupun Danial pada mulanya dilihat banyak melakukan kesilapan mudah, bangkit untuk memperbaiki kesilapan beliau apabila mempamerkan aksi – aksi pantas bertukar – tukar hantaran pendek dan menghasilkan beberapa peluang cantik untuk Denny tetapi gagal disudahkan dengan baik.

Kesebelasan utama pasukan Songhkla FC semalam.

Bersambung babak kedua, ketika perlawanan memasuki minit 65, penyerang import Kelantan, Chikondi Mpulula terpaksa dibawa keluar selepas mengalami kecederaan dan digantikan dengan Muhammad Ramzul Zahini Adenan. Selepas itu, Songkhla FC menggandakan asakan dan berjaya memperolehi jaringan penyamaan pada minit ke 73 perlawanan. 

Jocip Bonacin bersalaman dengan TSAM.

Berselang beberapa minit kemudian, Songkhla FC berjaya menjaringkan gol kedua apabila penyerang mereka bijak mengambil kesempatan diatas kekalutan pertahanan Kelantan yang diketuai oleh Jocip Bonacin. Selepas itu, Songkhla FC berjaya menambah gol ketiga mereka apabila bijak memperdaya pertahanan Kelantan seterusnya merembat masuk ke gawang Kelantan menewaskan penjaga gol berpengalaman, Halim Napi.

Denny Antwi cuba melepasi pertahanan Songkhla FC.

Tamat perlawanan, Kelantan tewas 1-3 kepada pasukan Songkhla FC. Walauapapun, kekalahan dalam perlawanan persahabatan ini bukanlah menjadi satu kesan buruk buat The Red Warriors apabila sebahagian besar pemain yang diturunkan pada malam tadi bukanlah skuad Piala Malaysia dan tujuan perlawanan persahabatan ini diadakan untuk menguji bakal pemain import yang bakal menyarung jersi Kelantan untuk musim 2012 nanti.

Kesebelasan utama pasukan Kelantan semalam :

1.     Mohammad Syazwan [GK]
2.     Rizal Fahmi Rosit [KP]
3.     Nik Shahrul Azim
4.     Jocip Bonacin - [Import dari Crotia]
5.     Wan Zaman Wan Mustapha
6.     Danial Fadzly Abdullah
7.     Mohd Aris Zaidi
8.     Emmanuel Okine - [Import dari Ghana]
9.     Denny Antwi - [Import dari Ghana]
10.   Chikondi Mpulula - [Import dari Malawi]
11.   Khairul Izuan Rosli


Video oleh Pok Din Z :  Friendly : Kelate vs Songkla FC [HQ]
Laporan asal : Wan Ahmad Jauzi - [J Photography]
Diolah semula oleh : Nick Hafiz


3 comments:

  1. terbaik la. TRW tetap d ati, kalah tapi ttap bangkit match2 lain. gomo kelate gomo!

    ReplyDelete
  2. kaloh pon xdok hal..tgk laa pemain lagu mano..pemain utamo ramai xdok 2

    ReplyDelete